Psychologia konsumenta

Psychologia konsumenta

Polecane
Zapowiedź
Ocena:
  • Obecnie 4.5 na 5 gwiazdek.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
4.7

Dziękujemy za głos!

Już oceniałeś tą stronę, możesz oddać głos tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za oddany głos!

Zaloguj się lub utwórz nowe konto aby ocenić tą stronę.

Dlaczego kupujemy produkty luksusowe? Czy można wpływać na konsumentów poza ich świadomością? Kto i kiedy kupuje pod wpływem impulsu? Na te i wiele innych pytań odpowiadają autorki książki. Wskazują, skąd można czerpać wiedzę o zachowaniach konsumentów, a następnie określają znaczenie podstawowych procesów poznawczych, emocjonalnych i motywacyjnych w podejmowaniu przez nich decyzji. Wnioski autorek zostały poparte wynikami badań naukowych oraz zilustrowane przykładami zastosowania wiedzy psychologicznej w działaniach marketingowych.

Książka opisuje zachowania konsumenckie z trzech punktów widzenia:

  • podstawowych procesów psychologicznych (spostrzegania, wiedzy, procesów emocjonalnych, motywacji i postaw),
  • analizy procesów nieświadomych, automatycznych konsumenta,
  • praktyki badań nad konsumentem, czyli badań marketingowych.

Katarzyna Stasiuk

Adiunkt w Zakładzie Psychologii Społecznej na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Do jej głównych zainteresowań naukowych należą zagadnienia związane z psychologią społeczną i psychologią motywacji.

Autorka i współautorka prac naukowych z tych dziedzin. Współpracuje z ośrodkami naukowymi w Polsce i za granicą. Członek polskich i międzynarodowych towarzystw naukowych: Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, European Association of Social Psychology, Society of Consumer Psychology, Society of Personality and Social Psychology. Przez wiele lat zajmowała się także badaniami rynku (przede wszystkim jakościowymi i eksperymentalnymi).

Dominika Maison

Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, pracownik naukowy Wydziału Psychologii. Prowadzi wykłady na temat emocji i motywacji, psychologii reklamy, zachowań konsumenckich, badań marketingowych oraz zastosowania technik projekcyjnych w marketingu. Od lat, we współpracy z różnymi międzynarodowymi uniwersytetami (m.in. University of Washington w Seattle) zajmuje się badaniami procesów nieświadomych w postawach i zachowaniach konsumenckich.

Autorka wielu badań dotyczących zagadnień finansowych prowadzonych na ogólnopolskich, reprezentatywnych próbach, w tym:

  • cyklicznego badania MoneyTrack badającego postawy Polaków wobec finansów i instytucji finansowych oraz oszczędzania i inwestowania pieniędzy,
  • cyklu badań prowadzonych dla Narodowego Banku Polskiego dotyczących obrotu bezgotówkowego,
  • badań dla Fundacji Kronenberga na temat edukacji finansowej Polaków.

Od początku lat 90. zajmuje się badaniami marketingowymi. W 2005 roku założyła Dom Badawczy Maison – firmę specjalizującą się w strategicznych badaniach marek i komunikacji marketingowej, badaniach społecznych oraz w badaniach finansowych.

Autorka licznych publikacji i książek, m.in.: Utajone postawy konsumenckie. Analiza możliwości zastosowania metody IAT, Zogniskowane wywiady grupowe, Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Jakościowe badania marketingowe. Jak zrozumieć konsumenta.

W latach 2003–2008 prezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO), od 2009 roku przedstawiciel Europejskiego Stowarzyszenia Badaczy Opinii Publicznej i Rynku (ESOMAR – European Society for Opinion and Marketing Research) na Polskę – największej międzynarodowej organizacji badań opinii i badań marketingowych.

Przeczytaj także

Zobacz recenzje

Polecane publikacje

Derekrutacja

Derekrutacja

Lucyna Brayshaw, Anna Chrobot, Ewa Konior, Aleksandra Płucienik, Grzegorz Wanio

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej Zamknij