
Geny i edukacja
- Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015
- Liczba stron: 196
Czy geny warunkują nasze szkolne sukcesy i niepowodzenia? Czy źródło talentu tkwi w genach? Czy geniusz można odziedziczyć? Czy i jak geny wpływają na nasze zachowania i osiągnięcia szkolne? Czy można tak kształtować system edukacji, by odpowiadał predyspozycjom genetycznym uczniów?
Geny i edukacja to książka o tym, skąd pochodzi wiedza na temat genetyki behawioralnej i jak zmieniać system edukacji, by odpowiadał różnicom indywidualnym, jakie występują wśród dzieci.
Kathryn Asbury
Wykładowca w Centre for Psychology in Education na University of York. Autorka licznych prac na temat wpływu środowiska szkolnego i domowego na osiągnięcia, zachowanie i dobrostan dzieci.
Richard Plomin
Znany na całym świecie profesor genetyki behawioralnej w MRC Social, Genetic and Developmental Psychiatry Centre, King's College London. Autor i główny badacz w głośnym Twins’ Early Development Study (TEDS, wciąż trwające podłużne badanie z udziałem 15 000 par bliźniąt) zmierzającym do ustalenia wpływu genów i wychowania na zachowanie i osiągnięcia dzieci.