Komunikacja między ludźmi

Komunikacja między ludźmi

Motywacja, wiedza, umiejętności

Polecane
Zapowiedź
Ocena:
  • Obecnie 5 na 5 gwiazdek.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5

Dziękujemy za głos!

Już oceniałeś tą stronę, możesz oddać głos tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za oddany głos!

Zaloguj się lub utwórz nowe konto aby ocenić tą stronę.

  • Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015
  • Liczba stron: 408

Prawie wszystko, co jest ważne dla ludzkiej kondycji, zarówno tej dobrej, jak i złej, ma swój początek w komunikacji. Konflikt i kooperacja, społeczeństwo i rodzina, miłość i przyjaźń, funkcjonowanie handlu i organizacji są możliwe dzięki komunikacji. Okazuje się, że im sprawniejsza jest komunikacja, tym lepsze są podstawowe instytucje i związki.

Książka jest kompendium wiedzy na temat komunikacji i lekturą obowiązkową dla osób chcących poprawić umiejętności komunikowania się na wszystkich płaszczyznach życia. To „biblia komunikacji”, w której czytelnik znajdzie:

  • podstawowe informacje dotyczące komunikowania się ludzi;
  • wiedzę dotyczącą komunikacji interpersonalnej; informacje i ćwiczenia, które pomogą poszerzyć umiejętność komunikacji w małych grupach, podejmowania decyzji i przywództwa;
  • cenne wskazówki dotyczące przemówień, wystąpień publicznych oraz sztuki informowania i przekonywania;
  • najnowsze badania i rekomendacje dotyczące kompetentnego komunikowania się w 2 krytycznych kontekstach XXI wieku – komunikacji masowej i technologicznej oraz komunikowania się za pośrednictwem mediów.

Każdy rozdział książki skonstruowano tak, by ułatwić przyswajanie wiedzy i zdobywanie umiejętności: z życia wzięte przykłady; tabele i ramki wyjaśniające ważne zagadnienia; narzędzia samooceny, które można wykorzystywać do oceniania własnej motywacji, wiedzy i umiejętności w sytuacjach z realnego świata; podsumowania najważniejszych treści rozdziału; pytania do dyskusji oraz propozycje ćwiczeń; słownik najważniejszych pojęć.

Sherwyn P. Morreale

Doktor, dyrektor studiów doktoranckich z zakresu nauk o komunikacji na University of Colorado w Colorado Springs. Przez 8 lat była wicedyrektorem National Communication Association. Autorka i współautorka 24 artykułów naukowych, 15 rozdziałów oraz 15 książek i monografii, m.in. The Competent Public Speaker (Peter Lang, 2010). Autorka licznych programów dotyczących wystąpień publicznych. Otrzymała najwyższe wyróżnienie przyznawane przez National Communication Association za swój wkład w rozwój wiedzy o komunikacji między ludźmi.

Brian H. Spitzberg

Senate Distinguished Professor w School of Communication w San Diego State University. Autor, współautor, redaktor i współredaktor ponad 100 artykułów naukowych, książek i rozdziałów dotyczących kompetencji komunikacyjnej oraz ciemnej strony komunikacji. W 1996 roku książka The Dark Side of Relationship Pursuit: From Attraction to Obsession and Stalking, której był współautorem, otrzymała nagrodę International Association for Relationship Research.

J. Kevin Barge

Professor w zakresie komunikacji na Texas A&M University. Tutor w ramach programu studiów magisterskich Systemic Leadership, skoncentrowanego na rozwijaniu zdolności zarządzania, oferowanego przez Kensington Consultation Center Foundation oraz University of Bedfordshire. Publikował w The Academy of Management Review, Management Communication Quarterly i innych czasopismach. Członek licznych rad naukowych amerykańskich i międzynarodowych czasopism naukowych, m.in. Human Relations. Były przewodniczący Central States Communication Association.

Przeczytaj także

Zobacz recenzje

Polecane publikacje