
Komunikowanie śmiercią
Medialne aspekty fizycznego odchodzenia ze świata polityki
- Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015
- Liczba stron: 328
Książka jest nowatorskim w skali literatury światowej studium nad medialnym procesem towarzyszącym zgonom ludzi władzy. Autor, w przystępnej i barwnej narracji, ukazuje m.in. medialne tworzenie legendy pośmiertnej lidera („życia po życiu”), zjawisko tzw. wizerunkowej alienacji, kreowanie i funkcjonowanie pośmiertnego wizerunku w świadomości konsumentów mediów (społeczeństwa), specyficzny rodzaj komunikowania medialnego/społecznego związanego ze śmiercią polityków. Wskazuje na czynniki dla których niektóre „śmierci” polityków przechodzą bez echa, a inne mają potencjał medialny, tłumaczy fenomen takich wiecznie żywych postaci jak: Lenin, Hitler, Che Guevara oraz funkcje, jakie pełnią zgony liderów. Pokazuje związek świata polityki z show-businessem oraz ich podobieństwa i różnice w kontekście śmierci celebrytów z obydwu sfer.
Wojciech Jabłoński
Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, autor rozprawy doktorskiej Rola mediów w praktyce politycznego public relations (2004). Pełnił funkcję doradcy medialnego sztabów wyborczych. Obecnie pracuje jako wykładowca oraz prowadzi szkolenia z PR i marketingu politycznego.
Zapraszamy do pobierania i lektury wstępu do tej publikacji!