Jesienne nowości w WN PWN

Nowość
Ocena:
  • Obecnie 5 na 5 gwiazdek.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5

Dziękujemy za głos!

Już oceniałeś tą stronę, możesz oddać głos tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za oddany głos!

Zaloguj się lub utwórz nowe konto aby ocenić tą stronę.

pixabay

Szanowni Państwo,

Sezon wakacyjny w pełni, ale zespół Wydawnictwa Naukowego PWN pracuje w pocie czoła, by jesienią przywitać Państwa świeżymi nowościami wydawniczymi.

Już za chwilę ukaże się książka Richarda Plomina i Kathryn Asbury – badaczy znanych wszystkim zainteresowanym genetyką zachowania. W książce Geny i edukacja Autorzy posłużyli się wynikami niezwykłego badania TEDS (Twins Early Development Study) – by wyjaśnić źródła naszych szkolnych powodzeń i niepowodzeń. Do udziału w badaniu zaproszono wszystkie bliźnięta urodzone w Anglii i Walii w latach 1994–1996. Od tego czasu badacze śledzą los tysięcy par bliźniąt, których rodzice zgodzili się na udział w TEDS. Dzięki tym rodzinom przybliżamy się do zrozumienia wpływów genetyki i środowiska na wiele aspektów naszego życia, w tym m.in. na uczenie się. Czy zatem geny warunkują nasze szkolne sukcesy i niepowodzenia? Czy geniusz można odziedziczyć? Czy da się tak kształtować system edukacji, by odpowiadał indywidualnym predyspozycjom uczniów? O tym wszystkim przeczytają Państwo w książce „Geny i edukacja”.

Kolejną jesienną nowością będzie książka Daruj sobie. Przewodnik dla tych, którzy nie potrafią przestać Alana Bernsteina i Peg Streep. Autorzy wyjaśnią, dlaczego tak bardzo cenimy sobie wytrwałość w dążeniu do celu, nawet jeśli realizacja przyjętych zamierzeń przynosi więcej szkody niż pożytku. Gabinety psychoterapeutów pełne są ludzi, którzy utknęli, wybierając trwanie w sytuacjach, które ich czynnie unieszczęśliwiają, ale są im znane. Co trzyma ludzi w toksycznych związkach, frustrującej pracy, niesatysfakcjonujących relacjach? Jak przezwyciężyć pułapkę utopionych kosztów, poradzić sobie z emocjami i postawić nowe, konstruktywne cele? Odpowiedzi na te pytania i rzetelną psychologiczną wiedzę znajdą Państwo w tej książce.

Wreszcie we wrześniu do księgarń trafi znakomita książka Amandy Ripley – Najbystrzejsze dzieciaki na świecie. Autorka, dziennikarka śledcza, tym razem postanowiła wyjaśnić, co powoduje tak ogromne różnice w wynikach testów osiągnięć szkolnych dzieci w różnych krajach. Poddaje się w tym celu testowi PISA (Program for International Student Assessment) – temu samemu, który wypełniają uczniowie na całym świecie, i wyrusza do krajów, których wyniki były szczególnie zastanawiające: Finlandii, Korei Południowej i… Polski! Cennym źródłem wiedzy stają się dla Ripley relacje osób zazwyczaj pomijanych w analizach – oczywiście uczniów! W „śledztwie” towarzyszą autorce dzieci biorące udział w programie międzynarodowej wymiany uczniów. Jakie jest rozwiązanie zagadki? Dlaczego akurat Polska, Finlandia i Korea Południowa zainteresowały badaczkę? Zapraszamy do lektury!

Redakcja Nauk Społecznych WN PWN

Przeczytaj także

Polecane wydarzenia

Polecane recenzje


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej Zamknij