Pomoc dla nauczycieli – seria „Sówka” już gotowa
Wybitni specjaliści z zakresu metodologii nauczania i psychologii zebrani w jednej serii wydawniczej. PWN przygotował 5 poradników dla nauczycieli, które odpowiadają na potrzeby współczesnych pedagogów i radzą, jak rozwiązywać problemy związane z ich pracą. Opracowanie serii zakończyło się, ale PWN czeka na głosy środowiska.
Seria dla nauczycieli pomoże pedagogom w zdobyciu nowych kompetencji pomocnych w codziennej pracy. Kolejne poradniki z serii „Sówka” są źródłem wskazówek dotyczących nawiązywania kontaktu z uczniami, sposobów oceniania i motywowania do pracy, modelowania zachowań dzieci, identyfikacji problemów uczniów i wspierania ich rozwoju oraz porad z zakresu radzenia sobie ze stresem w pracy. Stanowią zatem niezbędnik każdego nauczyciela.
Autorami książek są wybitni eksperci w dziedzinie pedagogiki i psychologii, a przy tym także praktycy. Poruszane przez nich zagadnienia są efektem problematyzacji własnych doświadczeń i badań, stąd zalecają się trafnością diagnoz i użytecznością.
Atutem poradników jest ich konstrukcja – zostały bowiem zbudowane tak, aby czytelnik mógł łatwo znaleźć informacje, których w danym momencie potrzebuje. Z tego powodu książki z serii „Wskazówki dla nauczycieli” znajdują zastosowanie w codziennej pracy pedagoga – dostarczają mu niezbędnych narzędzi i strategii.
Prace nad serią zakończyły się w 2014 roku, kiedy ukazał się ostatni z poradników, ale PWN zapowiada, że będzie wsłuchiwać się w głosy środowiska i odpowiadać na potrzeby nauczycieli i wychowawców. W związku z tym potrzeby wydawnicze można zgłaszać na adres mailowy: myslec@pwn.pl
Seria „Sówka” jest polecana przez Ośrodek Rozwoju Edukacji (ORE).
W serii ukazały się:
- Bill Rogers, Jak radzić sobie ze stresem,
- Paul Dix, Jak modelować zachowania uczniów i zarządzać klasą,
- Paul Dix, Jak oceniać postępy uczniów,
- Jenny Thompson, Specjalne potrzeby edukacyjne,
- Lynn Cousins, Jak kształtować zachowania dziecka w pierwszych latach życia.