Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki?

Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki?

Rozwojowe Testy Przesiewowe INPP oraz Program Ćwiczeń Integrującycj INPP dla szkół

Nowość
Polecane
Zapowiedź
Ocena:
  • Obecnie 5 na 5 gwiazdek.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5

Dziękujemy za głos!

Już oceniałeś tą stronę, możesz oddać głos tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za oddany głos!

Zaloguj się lub utwórz nowe konto aby ocenić tą stronę.

  • Wydawnictwo Naukowe PZWL, 2015
  • Liczba stron: 136

Kolejna książka uznanej specjalistki w dziedzinie rozwoju dziecka, Sally Goddard Blythe!

Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Jak sobie z tym radzić?

Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki? to praktyczny przewodnik, który zawiera informacje na temat prawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka i jego powiązań z uczeniem się. Autorka pokazuje związek pomiędzy takimi wskaźnikami, jak: koordynacja wzrokowo-ruchowa, kontrola postawy a gotowością dziecka do nauki. Publikacja zawiera narzędzia pozwalające na ocenę aktualnego poziomu rozwoju motoryki dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, a także kompletny program rozwoju ruchowego.

Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte programem ćwiczeń.

Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających:

  • rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy,
  • wprowadzić program ćwiczeń fizycznych i ocenić wyniki.
Sally Goddard Blythe

Psycholog, konsultant do spraw edukacji neurorozwojowej. Dyrektor Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej (INPP) w Chester, w Anglii, zajmującego się oceną i nadzorem programów wyrównawczych dla dzieci i dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, agorafobią i napadami paniki.

Od ponad 20 lat zajmuje się zagadnieniami związanymi z neurorozwojem. Autorka wielu książek i uznanych publikacji na temat rozwoju dziecka oraz roli, jaką czynniki neurorozwojowe odgrywają w specyficznych trudnościach w uczeniu się, m.in. Reflexes, Learning and Behavior (Odruchy, uczenie się i zachowanie 2005), The Well Balanced Child (Harmonijny rozwój dziecka 2010), What Babies and Children Really Need (Czego naprawdę potrzebują dzieci 2008) oraz Jak osiągać sukcesy w nauce (2011). Autorka Baterii Testów INPP oraz Programu Ćwiczeń Rozwojowych Przeznaczonych do Użytku Szkolnego, który jest całorocznym programem codziennych ćwiczeń, obejmujących wszystkie dzieci w wieku szkolnym.

Przeczytaj także

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej Zamknij