
Jak radzić sobie ze stresem. Wskazówki dla nauczycieli
- Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014
- Seria: Sówka
- Liczba stron: 268
Jak radzić sobie ze stresem
Potrzebujesz wsparcia w radzeniu sobie ze stresem w pracy?
Bill Rogers, światowej sławy ekspert w dziedzinie stresu nauczycieli oraz zarządzania zachowaniem uczniów w klasie, opisuje codzienną, stresującą rzeczywistość zawodu nauczyciela. Autor spisał doświadczenia z pracy w trudnych szkołach w Australii i Wielkiej Brytanii. W książce omówiono takie kwestie, jak trudne klasy i trudni uczniowie, kłopoty z utrzymaniem dyscypliny w klasie oraz naturalny stres, jaki w związku z tym odczuwa nauczyciel.
Bill Rogers doskonale zna środowisko szkolne i zdaje sobie sprawę, jak ważna dla nauczyciela – jego możliwości radzenia sobie, jego dobrego samopoczucia i wiary w siebie – jest pomoc koleżeńska. Przedstawione w książce metody, umiejętności i podejścia sprawdziły się w wielu szkołach – dzięki nim można efektywny sposób poradzić sobie z czynnikami wywołującymi stres.
W tej książce znajdziesz odpowiedzi na pytania:
- jak wzmacniać morale nauczycieli i budować poczucie własnej wartości,
- jak nauczyciele mogą pomagać sobie nawzajem,
- jak zarządzać zachowaniem uczniów w klasie,
- jak kreować wspierające środowisko szkolne,
- jak wprowadzać w klasie zasady dotyczące zachowania i utrzymywać dyscyplinę na lekcjach,
- jak radzić sobie z ekstremalnymi zachowaniami uczniów.
Bill Rogers
Studiował teologię, psychologię, filozofię i pedagogikę na Uniwersytecie w Melbourne.
W swojej pracy doktorskiej zbadał charakter, zakres i użyteczność pomocy koleżeńskiej, a także wskazał, jak bardzo może być ona istotna dla nauczyciela pragnącego poradzić sobie ze stresem i jak duży może mieć wpływ na tworzenie skutecznego i sprawdzającego się w praktyce ogólnoszkolnego podejścia do nauczania i wychowywania uczniów.
Autor prowadzi seminaria dla szkół, lokalnych władz edukacyjnych i uczelni. Członek Australian College of Education, honorowy członek Graduate School of Education na Uniwersytecie w Melbourne oraz honorowy, dożywotni członek Trinity College (Leeds University).
Przez ponad 20 lat pracował w wielu, w tym także trudnych, szkołach w Australii, Wielkiej Brytanii i Europie. Obecnie pełni funkcję nauczyciela-mentora. Jego podejście do stresu nauczyciela jest solidnie zakorzenione w realiach i wymogach codziennej praktyki nauczania. Nie boi się trudnych pytań ani skomplikowanych sytuacji, z jakimi na co dzień stykają się nauczyciele próbujący zmieniać na lepsze życie dzieci i młodzieży.