Jak radzić sobie ze stresem. Wskazówki dla nauczycieli

Jak radzić sobie ze stresem. Wskazówki dla nauczycieli

Nowość
Polecane
Zapowiedź
Ocena:
  • Obecnie 5 na 5 gwiazdek.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5

Dziękujemy za głos!

Już oceniałeś tą stronę, możesz oddać głos tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za oddany głos!

Zaloguj się lub utwórz nowe konto aby ocenić tą stronę.

  • Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014
  • Seria: Sówka
  • Liczba stron: 268

Jak radzić sobie ze stresem

Potrzebujesz wsparcia w radzeniu sobie ze stresem w pracy?

Bill Rogers, światowej sławy ekspert w dziedzinie stresu nauczycieli oraz zarządzania zachowaniem uczniów w klasie, opisuje codzienną, stresującą rzeczywistość zawodu nauczyciela. Autor spisał doświadczenia z pracy w trudnych szkołach w Australii i Wielkiej Brytanii. W książce omówiono takie kwestie, jak trudne klasy i trudni uczniowie, kłopoty z utrzymaniem dyscypliny w klasie oraz naturalny stres, jaki w związku z tym odczuwa nauczyciel.

Bill Rogers doskonale zna środowisko szkolne i zdaje sobie sprawę, jak ważna dla nauczyciela – jego możliwości radzenia sobie, jego dobrego samopoczucia i wiary w siebie – jest pomoc koleżeńska. Przedstawione w książce metody, umiejętności i podejścia sprawdziły się w wielu szkołach – dzięki nim można efektywny sposób poradzić sobie z czynnikami wywołującymi stres.

W tej książce znajdziesz odpowiedzi na pytania:

  • jak wzmacniać morale nauczycieli i budować poczucie własnej wartości,
  • jak nauczyciele mogą pomagać sobie nawzajem,
  • jak zarządzać zachowaniem uczniów w klasie,
  • jak kreować wspierające środowisko szkolne,
  • jak wprowadzać w klasie zasady dotyczące zachowania i utrzymywać dyscyplinę na lekcjach,
  • jak radzić sobie z ekstremalnymi zachowaniami uczniów.
Bill Rogers

Studiował teologię, psychologię, filozofię i pedagogikę na Uniwersytecie w Melbourne.

W swojej pracy doktorskiej zbadał charakter, zakres i użyteczność pomocy koleżeńskiej, a także wskazał, jak bardzo może być ona istotna dla nauczyciela pragnącego poradzić sobie ze stresem i jak duży może mieć wpływ na tworzenie skutecznego i sprawdzającego się w praktyce ogólnoszkolnego podejścia do nauczania i wychowywania uczniów.

Autor prowadzi seminaria dla szkół, lokalnych władz edukacyjnych i uczelni. Członek Australian College of Education, honorowy członek Graduate School of Education na Uniwersytecie w Melbourne oraz honorowy, dożywotni członek Trinity College (Leeds University).

Przez ponad 20 lat pracował w wielu, w tym także trudnych, szkołach w Australii, Wielkiej Brytanii i Europie. Obecnie pełni funkcję nauczyciela-mentora. Jego podejście do stresu nauczyciela jest solidnie zakorzenione w realiach i wymogach codziennej praktyki nauczania. Nie boi się trudnych pytań ani skomplikowanych sytuacji, z jakimi na co dzień stykają się nauczyciele próbujący zmieniać na lepsze życie dzieci i młodzieży.

Przeczytaj także

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej Zamknij