Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych

Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych

Polecane
Zapowiedź
Ocena:
  • Obecnie 5 na 5 gwiazdek.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5

Dziękujemy za głos!

Już oceniałeś tą stronę, możesz oddać głos tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za oddany głos!

Zaloguj się lub utwórz nowe konto aby ocenić tą stronę.

Jakie strategie autoprezentacji wybierają ludzie, by dobrze wypaść na pierwszej randce? Czy szczęśliwe pary stosują techniki wpływu społecznego? Czy osobisty urok i czar pomagają załatwić sprawę w urzędzie? Jakich zabiegów używamy, by zrobić dobre wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej? Czy można zachęcić ludzi, żeby wybrali schody tradycyjne zamiast ruchomych? Jak zawodnicy, trenerzy i kibice wpływają na decyzje sędziów w koszykówce? Czy można wierzyć zeznaniom świadków?

W książce znajduje się 14 tekstów poświęconych wpływowi społecznemu w relacjach romantycznych, pracy, sporcie i zeznaniach świadków. Ta inspirująca lektura pozwala nie tylko przyjrzeć się relacjom międzyludzkim, lecz także skutecznie bronić się przed niechcianym wpływem.

Tematyka książki jest na tyle rozległa, że może zainteresować czytelników z różnych dziedzin i obszarów wiedzy. Będzie ważną lekturą dla osób działających w obszarze psychologii; praktyków, badaczy akademickich, studentów psychologii. Krąg potencjalnych odbiorców obejmuje nie tylko obszar psychologii, ale też inne dyscypliny z dziedziny nauk społecznych i humanistycznych (…).

(Z recenzji dr hab. Józefa Maciuszka, prof. Uniwersytetu Jagiellońskiego)

Redaktorzy naukowi:

Dariusz Doliński - psycholog społeczny specjalizujący się w zagadnieniach wpływu społecznego. Realizuje badania eksperymentalne poświęcone skuteczności technik wpływu społecznego i funkcjonowania człowieka w warunkach nacisku ze strony innych ludzi. Profesor doktor habilitowany, członek-korespondent Polskiej Akademii Nauk, kierownik Katedry Psychologii Społecznej wrocławskiego Wydziału Zamiejscowego Uniwersytetu SWPS, koordynator rozwoju Uczelni. Prezes Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, redaktor naczelny pisma Polish Psychological Bulletin, były członek-założyciel i członek rady redakcyjnej pisma Social Influence.
Autor 12 książek (w tym: Techniques of social influence. The psychology of gaining compliance, wydanej przez wydawnictwo Routledge) i ponad 200 artykułów i rozdziałów w książkach. Jego najważniejsze prace opublikowane zostały w czołowych czasopismach psychologicznych (jak np. Journal of Personality and Social Psychology, Journal of Experimental Social Psychology, Personality and Social Psychology Bulletin, European Journal of Social Psychology, Journal of Nonverbal Behavior) i książkach zbiorowych wydawanych przez najbardziej renomowane wydawnictwa (jak np. Plenum Press, Erlbaum, czy Psychology Press).

Eugenia Mandal - psycholog społeczny, zajmuje się psychologią bliskich związków, kobiecością i męskością, psychologią wpływu społecznego i psychologią władzy. Prowadzi badania nad stereotypami płci, atrakcyjnością, adonizacją, władzą, dynamiką stanów emocjonalnych, wywieraniem wpływu i manipulacją w bliskich związkach. Profesor zwyczajny doktor habilitowany. Pracuje w Uniwersytecie Śląskim, pełniąc funkcję kierownika Zakładu Psychologii Społecznej i Środowiskowej w Instytucie Psychologii, w przeszłości Prodziekan Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Rozwojowej, Zespołu Badania Wpływu Społecznego, European Association of Social Psychology oraz European Network on Conflict, Gender, and Violence.
Autorka, współautorka, redaktorka 11 książek i ponad 160 artykułów naukowych, m.in. Podmiotowe i interpersonalne konsekwencje stereotypów związanych z płcią(2000, 2004); Kobiecość i męskość. Popularne opinie a badania naukowe (2003); Miłość, władza i manipulacja w bliskich związkach (2008, 2012); Współczesne problemy socjalizacji (1995), Tożsamość społeczno-kulturowa płci (2005); W kręgu gender (2007); Masculinity and femininity in everyday life (2012). Autorka kwestionariuszy do pomiaru taktyk wywierania wpływu w bliskich związkach. Współuczestniczyła w przygotowaniu ekspertyz dotyczących kobiet i mężczyzn w Polsce dla Banku Światowego:Gender and Economic Opportunities in Poland. Has Transition left Women Behind? Document of the World Bank oraz Growth, Employment and Living Standards in Pre-accesion Poland. Document of the World Bank.

Przeczytaj także

Zobacz recenzje

Polecane publikacje

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej Zamknij